Domov >  Vzponi > GDPR Zadnji vzponi člana/ice

Višina700 m
Soplezalci GDPR
Razmereletni vzpon

Jernej začenja 4. raztežaj po skici (IV, smer gre v nakazan globok kamin) (tukaj oziroma že en raztežaj prej smo že vedeli, da smo prav, je pa bil za nas to že 6. raztežaj (naš 2. je bil sicer zelo kratek))

Lepa prečka z dobrimi oprimki (IV), 11. raztežaj po skici (foto: Urška)

S slike se morda ne vidi, ampak tukaj smo plezali v dežju, po tej zajedi pa je tekel potoček (14. raztežaj po skici, III)

Komentar
V tretje in v troje gre rado :) Prvič sva z Urško to smer, na katero sem postal pozoren, ko sem nekje prebral neko Miheličevo hvalnico na njen račun, opazovala že med julijskim obiskom Dolomitov pa je takrat potem zaradi nezanesljivega vremena nisva napadla. Pri jesenskem obisku istega področja sva za idejo navdušila še Jerneja. Prvič smo poskusili že dan prej, ampak se nam je zdelo, da smo napačno vstopili (omenjenega vstopnega klina nismo našli, prišli smo v nek čuden teren, trava med skalo, slabe možnosti za varovanje in po občutku kar malo težko za podano oceno (III) in opis (piše, da je ta del brez večjih težav)), tako da smo se s prvega stojišča (ki ga je Urška naredila kar hitro na ogromnem skalnem mostičku) spustili nazaj pod steno in znova pregledali situacijo. Našli smo alternativno možnost vstopa po rampi z leve (s skico in opisom se sicer ni čisto skladala, vstopnega klina tudi tu ni bilo, verjetno ga sploh več ni, ker smo res vse pregledali), ki se nam je zdela bolj naravna in tudi lažja, vendar pa smo bili mnenja, da smo za nadaljevanje prepozni. Sklenili smo, da ponovno poskusimo naslednji dan, plezalno robo smo si pustili pod steno. Naslednji dan smo vstopili tam, kjer smo si prejšnji dan zadali, ter tudi nadaljevali po dan prej nagledani liniji, dasiravno smo tudi tukaj hitro prišli v situacijo, ki se ni skladala s skico in opisom; vseeno smo vztrajali ter nekaj višje končno prišli do kamina z zagozdenimi kamni iz opisa in fotografij (z vznožja ni razviden in je nadaljevanje kamina oziroma žleba, ki smo ga gledali izpod stene in v katerega smo se nekako prebili ter po njem potem poševno z leve dosegli ta pravi kamin, do katerega bi po skici morali priti z desne). Nadaljevanje do velike terase na sredini smeri nam je nato kar šlo (ta del je plezanje v vodstvu od mene prevzel Jernej), kasneje v poševnem vzponu čez plošče proti desni (to bi nekako naj bil najlepši del smeri, IV) pa se je naše napredovanje spet nekoliko upočasnilo, ker sem (ta del sem v vodstvu spet plezal jaz) preveč kompliciral in delal neumnosti pri vpenjanju (trenje); je pa ta del, če bi ga suvereno in tekoče plezal, res lep. Za nameček nas je na koncu tega dela (kjer se smer obrne znova navzgor in proti levi) ujel še naliv z babjim pšenom; seveda je bil od omenjenih treh dni (julija in neuspeli poskus dan prej) v nasprotju z napovedmi to edini dan, ko je kaj padalo. Vseeno smo nadaljevali (kaj dosti drugega nam niti ni preostalo) in se prebili pod kamin, ki je zadnje težje (IV) mesto smeri (do takrat je na srečo vsaj že nehalo deževati). Res vsaka čast Jerneju (v času naliva je vodstvo spet prevzel on), kako ga je splezal (kamin je bil po dežju seveda moker pa rekel bi, da že tako ni lahek, sam sem se mogoče kar malo na srečo nekako prebil preko). Smeri nad kaminom sicer še ni povsem konec (vrisano je sicer kot en raztežaj, ampak v opisu piše 170 m, najprej III in nato manj), nas pa je počasi začela zapuščati dnevna svetloba in nas en raztežaj nad kaminom tudi dokončno zapustila. Vseeno nam je v soju čelnih svetilk uspelo najti prehode in se prebiti še čez zadnje skale do roba stene in ob njem do izravnave na vrhu ter planinske poti (malo me je skrbelo, ali jo bomo v trdi temi uspeli najti, ampak smo jo). Naspidirani od sreče, da smo nazaj v "civilizaciji", smo odvrgli robo ter se za spodoben zaključek vzpona potrudili po potki še kakšnih 10 minut do samega vrha Cime Val di Rode (2791 m) ter z njega opazovali lučke v dolini. Le-ta pa je bila še daleč spodaj, sestop po zajlah (zavarovana pot Nico Gusella) do prelaza Passo di Ball ob mokroti, temi in utrujenosti ni bil ravno lahek, od tam pa nas je potem tudi še čakala (lahko bi sicer zavili do bližnje koče Pradidali, za kar pa se nismo odločili) kar dolga pot (nekaj lažjih zavarovanih odsekov) do doline, vendar smo zmogli tudi še to in nekaj čez eno uro zjutraj prišli nazaj do avta. Informacije o smeri (skica, opis, nekaj fotografij) smo črpali iz vodnička Quarto Grado (Emiliano Zorzi) oziroma z istoimenske spletne strani (http://quartogrado.com/volume1_1/relazioni/CIMA%20VAL%20DI%20RODA_Langes_A.htm). Še nekaj fotk (vris smeri - našega vstopa ter takšnega, kot je morda mišljen po opisu) lahko najdete pri mojem vpisu "planinske ture" do vstopa smeri dan pred našim tukaj opisanim uspešnim vzponom (https://www.kozjak.org/tura_prikazi.php?pid=1254). Aja, vreme tudi sicer ni bilo ravno idealno za plezanje v severozahodni steni na kar spodobni nadmorski višini (vstop je na okoli 2000 m), saj je bilo zjutraj precej mrzlo in nas je kar malo zeblo pa še kar debelo smo morali biti oblečeni. Smer ni kaj posebej opremljena (najbrž tudi ne obiskana), nekaj klinov smo sicer srečali, so pa možnosti varovanja dobre (tudi precej skalnih mostičkov); je pa vse skupaj vseeno kar tura.

Ostali vzponi dne 10.09.2021 (5)