Domov > Odprave > Južna Amerika >  Peru  OSTALE ODPRAVE

Člani odprave:

Tanja Rojs in Andrej Grmovšek
Lep pozdrav vsem.
Po 17 dneh ponovno v civilizaciji. In seveda takoj na splet. Da vidite, da se dihamo. Sedaj ko smo kar sedemnajst dni dihali zrak v bazi pod Sfingo, nad 4700m nam gre v tej "nižini" prav odlično!

Torej. Novičke. Slovenci imamo novo smer v Sfingi!!! Tretjo prosto plezalno smer. Poteka levo od Cruz del Sur. Pa k podrobnostim.

29.6.2001
Prihod v Limo

5.7.2001
Aklimatizacija na Vallunaraju (5686m) - o tem smo že poročali.

8.7.2001
Nakup hrane, organizacija prevoza,...

11.7.2001
Caraz in vožnja do jezera Paron. S štirimi nosači do baze pod Sfingo (4 ure).V bazi smo celo sami!!! Počutje je odlično, le hoja v hrib je bolj počasna.

12.7.2001
Transport opreme pod steno (grozen teren, seveda prvi vtis). Odločimo se za prosto linijo v levem, najdaljšem delu. Našo novo smer bomo speljali levo od Cruz del Sura in desno od Route 87 (Spanci). Andrej prepleza prvi raztežaj, 60m, okoli 6b. Skala je dobra, le poči so krepko zaraščene in potrebno je prav vrtnarsko delo. Sledi prvo presenečenje. Prvi na roko zavrtan sveder poči (puša je kar šla adijo!). Vreme kar v redu. Do 12h je naš del stene v soncu, potem počasi a zelo dobro zahladi.

13.7.2001
Drugi dan plezanja. Pleza Sandra, varuje Tanja.Prepleza nekaj metrov, nekaj ur, en sveder. Nič vise ne gre. Tanja v "dimniku" skoraj zmrzne, stvar reši Andrej in popoldne prepleza naslednjih 30m. Dneva je konec. Mrzel in pihajoč dan.

14.7.2001
Počitek (vizaka). Zaslužen.

15.7.2001
Tretji dan plezanja. Še v mraku pod steno. Sedaj pridemo pod njo že v manj kot eni uri. Po fiksu do prvega varovališča, pleza Andrej, varuje Tanja. Andrej do konca zanimiv drugi raztezaj. Drugi raztezaj ima še dodatna dva vmesna svedra, 60m, prosto ocena bo nekje 7a. Tretji raztežaj gre nekoliko proti levi, 60m, prosta ocena je okoli 6c, nič svedrov. Dodatno presenečenje. Na štantu poči drugi sveder. Andrej preklinja in tolče luknjo za še enega. Nato prevzame varovanje Sandra. Andrej prepleza še četrti raztežaj.
Ponovno 60m, en sveder, prosto okoli 6c. Ta raztežaj nas pripelje na polico pod gladkim "nosom". Sledi se lažji prehod čez polico, 20m.
Andrej prepleza še začetek petega raztežaja, v gladko plato zavrta sveder in baza kliče. S Sandro fiksirata vrvi in se spustita dol. Ob spustu v prečki (tretji raztežaj) se Andrej odpelje iz police, nabije sosednjo steno in si poškoduje levo peto. Njegovo darilo za rojstni dan. Njegov seveda. Sam pravi "Butl". Prišepa ...

Andrej pleza vse prosto, le na nekaj mestih počiva ali ureja varovanje in čisti poči. Naša linija je spodaj precej navpična. Kaj bo zgoraj bomo pa videli. Poči so ponavadi polne zemlje in rastlinja, zelo rade pa so tudi "flare", popolnoma zaprte. Ta stena zahteva dobre proste plezalce ali pa težje tehničarjenje. Klasično varovanje je marsikdaj slabo in zgolj psihično. Naša varovališča opremljamo z dvema svedroma. Imamo pa tudi šest vrvi, torej bo tudi toliko fiksov.

16.7.2001
Vizaka. Pride "Ola amigos" - Gric (Roman Mihalič iz Novega Mesta. Nas smučar, kuhar, sogovornik in četrti za igranje taroka). Andreju za darilo prinese Pisco in skrbi za dobro vzdušje v bazi.

17.7.2001
Andrejeva noga ni nič boljša in ne more plezat. V steno se odpravi ženska naveza. Po fiksih do police in pleza Tanja, varuje Sandra. Šesti raztežaj. Gre čez gladko plato levo od nosa. Nihajka do poke, potem sledi tehničarjenje in prosto plezanje proti desni.
60m, A2+,6a, brez svedra. Narediva fikse in spust v bazo. Spet presenečenje. Na četrtem varovališču spet poči puša na svedru. To pa ni blo več fajn! Vse poveževa in dol. Ogenj postane naša večerna stalnica.

18.7.2001
Spet zgodnje jutro. Tokrat bi naj plezala Sandra. Vse naokoli je zabasano. Nič ne bo. Dan preživimo ob igranju taroka (in se je začelo). Mraz in veter, pa še sodra.

19.7.2001
Vreme se je odločilo. Da bo slabo. In je bilo slabo. Cel dan je padala sodra, vmes sneg, pa spet sodra. Tarok. Nekako kaze na to, da bova s Sandro sami stopili na vrh Sfinge. Andreju se noga nekako ne izboljša. Jemo kot carji.

20.7.2001
Mraz, sneg naokoli. Tarok. Jutri pa gremo plezat! Moramo!

21.7.2001
Zgodnje jutro in pod steno. Spet ženska naveza. Po fiksih do konca (to je sedaj že zelo zahtevno delo). Pleza Sandra, varuje Tanja. Za začetek prosto prepleza kar 20m, potem sledi tehničarjenje čez streho. V zgornjem delu zavrta tri svedre, vmes kremplja, prosto pleza, dela nihajke. Naš sedmi raztezaj, 60m, A2+, 6a+. Narediva še zadnji fiks in dol. ta dan piha zelo močen veter.
Roman ta dan smuča z enega izmed Aguja Nevada. tako. Sedaj imamo napete vse vrvi, smo na vrhu gladkega nosa in naslednjič gremo samo še na vrh. Ma, smo srečni!!!

22.7.2001
Vizaka. Družba v bazi postane prav pestra,Španci, Argentinci, Romuni. Vsi si želijo preplezati smer 85, nobenemu še ni uspelo.

23.7.2001
Dan premikov pod steno. Andrej se odloči da bo plezal in tako načrtujemo, da bomo jutri stali vsi trije na "Bubotu" (Bubotovem bloku na vrhu Sfinge, ki visi nad steno). En šotor postavimo pod vstop. Pri nošnji opreme nam je v veliko pomoč Gric. Andrej prišepa pod steno.

24.7.2001
Vstanemo ob 3.00 in ob 4.00 že žemarimo. Noč je čudno topla. Najprej Andrej, potem Tanja in Sandra. Ob vzhodu, 7.00 smo na vrhu fiksov. Sonce noče pokukati izza oblakov. Vreme je zelo slabo, konec doline je čisto zabasan. Andrej zleze 30m na polico, kjer štanta na smeri Cruz del Sur. Ugotovimo, da poteka Cruz mnogo bolj v levo, kot je na vseh naših skicah. Gruntamo kaj naj, čas pa teče. Za prosto plezanje je mnogo premrzlo. Končna odločitev: gremo dol. Pametna, kajti kmalu prične močno snežiti. Štirje se stiskamo v malem šotorčku, iz papirčkov si naredimo karte in spet igramo tarok.

25.7.2001
Nasnežilo je nekaj centimetrov snega, stena je vsa mokra, vreme pa malenkost boljše. Večni optimisti se odločimo da bomo počakali na jutri. Gric ima vremena dovolj in gre v dolino.

26.7.2001
Ponovno vstanemo ob 3.00, žemarimo in smo ob 6.30 že na koncu fiksov. Spet. Tokrat nas razveseli vzhajajoče sonce!!!
Skala je kar hitro topla in plezanje proti vrhu, za vrh se je pričelo. Naša taktika je sledeča. Andrej je najhitrejši in najboljši in pleza prvi, Tanja in Sandra pa plezata sočasno, ena za drugo. Od stika s Cruz del Sur odplezamo po desni poči navzgor, 60m,6b+. Ves čas plezamo prosto in varujemo s klasičnim varovanjem. Sledi lažji raztežaj, mimo križišča Cruz del Sur in 87, naravnost navzgor, 60m, 6a.
Nadaljujemo naravnost, pod strmejši osrednji del. 11 raztezaj poteka mimo markantne velike luske, 60m, 6b. Nato navzgor in po sistemu kaminov proti desni na zgornji položnejši del, 60m, 6b. Plezamo čez položnejše plate, 60m, 5c. Nato pod zgornjo pregrado proti levi čez super prehod na police pod vrhom, 60m, 6a+. Ne moremo se upreti "Bubotu". Andrej potegne zadnji raztežaj naravnost navzgor čez strehe, skozi "Bubota", 30m, 6b+. VRH!!!!!! Sonce medtem izgine, a kaj ko smo ga mi

Nova smer v La Esfinge dobi ime "MECHE TAQ INTI?!" (Kje si sonce?!, v kechuah jeziku), 800m, 6c,A2+ (trenutno); 6 plezalnih dni, na vrhu 26.7.2001; plezali Andrej Grmovšek, Tanja Rojs in Aleksandra Voglar. V raztežajih smo zavrtali 9 svedrovcev, na varovališčih pa 13.

Po smeri Cruz del Sur se ob vrvi spustimo do police. Vmes začne padati sodra, vse naokoli se zabaše. Sodra je vse močnejša, preide v sneg. Pod steno pridemo precej premočeni. Čakajo nas tople spalke. Prespimo.

27.7.2001
Ponovno se prebudimo zasneženi. To vreme... Čakamo na sonce da nam posuši stvari. To nam celo uspe. V veliko transportko spakiramo plezalne stvari Andreja in Tanje. Andrej potegne transportko na prvo varovališče, kjer naju revica sedaj čaka. Premaknemo se v našo staro bazo.

28.7.2001
Prebudimo se spet zasneženi. Spet čakamo na sonce, posušimo stvari, natovorimo nahrbtnike in se težki kot mule premaknemo proti dolini. Čez dve uri smo pri jezeru, dobesedno sesuti od tokrat pretežkih nahrbtnikov. Dobimo prevoz direktno v Huaraz, kjer se zvečer z Gricem že nažiramo.

Načrti naprej.
Danes proslavljamo. Jutri Gric odpotuje domov, Sandra leti domov 10.8., Z Andrejem pa se bova vrnila pod Sfingo, naredila se cisto ta pravo prosto ponovitev naše nove smeri, ponovila še kakšno drugo smer in kdo ve kaj še. Da bi bilo le vreme. Vrneva se 10.9.2001.

Lep pozdrav vsem!!! In kar nazdravite! Mi bomo tudi.

Plezat in se fajn imet!!!
A gre?!

Lep pozdrav vsem še enkrat!

Spet sva se vrnila v Huaraz in tokrat sva tako zgarana, da se nama se pisat ne da. Pa vseeno nekaj novic.
Po našem zadnjem javljanju smo vsi trije imeli nekaj dni počitka in malo turizma. Sandra je v začetku avgusta s Španko Nurio in druščino osvojila Artensonaraju (6025m)! Andrej in jaz pa sva medtem odkrivala Pacifiško obalo in zdravila Andrejevo peto.

10. 8.2001
Sandra je odletela v Slovenijo. Midva pa sva že isti dan spet šibala pod našo Sfingico. Pod steno sva spet postavila šotor.

11.8.2001
Viharna noč in dan sta naju prepričala, da ta dan ne bo nič s plezanjem. Premik baze ob potoček. Zvečer kuhalnik odpove svojo pokorščino.

12.8.2001
Andrej odpre "črno kuhinjo", kuhava na ognju. Greva pod steno, ter vstopiva v našo smer "Mecho taq inti". Veter je še vedno močan in MRZEL. Raztežaj za raztežajem prepleza Andrej prosto in spoznava, da naša smer ni tako od muh. Tako je mrzlo, da plezanje ni noben užitek. Tanja pleza prosto do 6c. Do popoldneva preplezava prosto prvih sedem raztežajev do police, ki še niso bili v celoti preplezani prosto. Juhuuuuuuuuuuuu. Pa imamo še vse raztežaje preplezane na "fraj". Čisto premražena drgetava še v noč.

Proste ocene po raztežajih v spodnjem delu smeri so:

• 1.R 6c, 60m (R/X!)

13.8.2001
Dan počitka.

14.8.2001
Dopoldan vstopiva v "Route 85", klasično smer preko stene. Ta smer je ob še eni prvenstveni ("Via gringos") edina v Sfingi, ki je letos doživela nekaj ponovitev. V nenavadno lepem in toplem vremenu v štirih urah preplezava prvih sedem raztežajev in fiksirava vrvi. Plezanje je dokaj lepo, večinoma v VII in VI težavnostni stopnji. Oba plezava prosto, Andrej pa prepleza na pogled tudi najtežji raztežaj ocenjen z VIII stopnjo. Spustiva se pod steno in prespiva v bivaku pod steno.

15.8.2001
Že pred zoro žemariva in začneva plezati s soncem. Že ob 9h začno naokoli letati snežinke. Prosto preplezava se pet raztežajev v VII stopnji. Še v treh raztežajih po lažjem svetu izstopiva. Po petih urah plezanja sva na vrhu Sfinge. Vse naokoli je "zabasano", zato se odločiva, da se ob vrvi spustiva po smeri Cruz del sur. Navdušiva se nad to smerjo, ki izgleda zelo lepo. Ponovno prespiva v bivaku.

16.8.2001
Utrujena. Komaj zbereva moči, da premakneva bazo spet ob potoček, uro hoda od stene.

17.8.2001
Dan počitka. Še kar sva utrujena.

18.8.2001
Ponovno se seliva pod steno. Vstopiva v smer "Cruz del sur". Oba prosto preplezava prvi raztežaj, 6b+. Drugi raztezaj, ki sta ga prva plezalca ocenila s 7c, Andrej s tehnižnim plezanjem najprej opremi (nabije), tako da je možna prosta ponovitev. Nato ta raztežaj prepleza prosto. Tanja tovori vso odvečno opremo in fiksne vrvi. Nato Andrej na pogled prepleza še tretji raztežaj, katerega sta prva plezalca ocenila s 7c+. Po treh urah plezanja se po fiksnih vrveh spustiva pod steno. Prespiva v šotoru pod steno.

19.8.2001
Prežemariva prve tri raztežaje. Nadaljujeva s plezanjem in preplezava se naslednjih pet raztežajev (7b+, V, 7b+, 7b, 7a+). Andrej je vse preplezal na pogled. Zelo lepo plezanje po razčlenjenih platah in počeh! Fiksirava se tri vrvi in se spustiva pod steno. Ponovno prespiva v šotoru pod steno. Prsti so že kar uničeni, midva pa se bolj.

20.8.2001
Že ob 4.30 pričneva z žemarjenjem. Prehitro sva na koncu vrvi, tako da v vetru drgetava in čakava na sonce. Danes je spet izredno vetroven dan. Zgornjih osem raztežajev je lažjih. V vetru, mrazu in ob utrujenosti pa so kljub temu naporni. Preplezava jih prosto, tudi Tanja do 7a+. Ob 11.30 sva že na vrhu. Še triurni spust po smeri in v zavetrje šotora. Hrana, počitek in še ena noč, ko zaradi velike utrujenosti ne moreva spat.

Tako sva opravila prvo ponovitev smeri "Cruz del sur", katero je Andrej komentiral tako: "Smer je zelo lepa. Če pa želim biti objektiven do svojega vzpona moram povedati, da ocene, ki sta jih podala prva plezalca žal nikakor niso realne. Smer je malenkost težja od naše nove smeri "Meche taq inti", ob tem da je plezanje v slednji bolj resno (psihično zahtevnejše). Sicer pa bodo svoje mnenje o tem podali se bodoči ponavljalci smeri."

21.8.2001
Zbiranje moči za pospravljanje opreme, premik baze, ter povratek v dolino. Srečna sva, da je konec najinega "dela", plezanja v Sfingi. Tanjini prsti so postali hrenovke, Andrejevi pa krajnske. Dovolj je!

Najin načrtovan vzpon na Artensonaraju preloživa na naslednjo odpravo v te kraje. Tokrat nimava več ne volje, ne energije.

22.8.2001
Povratek v Huaraz.

Sedaj prodajava vrvi in ostalo plezalno opremo, ter nabirava denar za turizem. Konec meseca prileti v Peru Tanjina sestra Anda, ki živi v Aspnu. Skupaj se bomo podali na jug, nato pa 11.9.2001 ob 21.35 priletiva na Brnik. Potem smo pa doma. ;-)