Domov > Odprave > Azija >  Iran  OSTALE ODPRAVE

Iran, Azija
Trajanje odprave: 21.03.2011 do 30.03.2011

Člani odprave:

Ivanek Branko, Bibič Breda, Kerman Boštjan, Kržan Stašo, Kržan Levar Josipa, Renčelj Mirko, Smerke Andrej, Šošterič Miha, Murko Uroš

Logotip nam je oblikovala naša članica Alenka Paveo. Hvala!

Damavand, 5.671 m

Stroški odprave: 1.357 EUR + 78 EUR (viza) + 20 USD (večerja) / na osebo

Vodnika: Farzad Jafari in Beitola Siraee

Potek odprave

21.3.
Ob 14:30 polet z letalom iz Ljubljane proti Carigradu (17:35). Po krajšem postanku nadaljevanje (21:30) poleta proti Teheranu (03:00). Vsi časi so lokalni. Časovna razlika je +3:30 (od 22.3. naprej +2:30).

22.3.
Prevoz z avtobusom do vasi Polur s postankom na zajtrku (restavracija "Toranj"). Namestitev v dveh ogrevanih 6-posteljnih sobah v zgradbi iranske planinske zveze (Federation Camp) na nadmorski višini okrog 2.200 m. V popoldanskih urah vzpon na Gol Zard (rumena gora) do višine 2.780 m. Opravili nekaj več kot 500 m spusta v sončnem vremenu do vasi Polur. / 1:15 ure /

23.3.
Prevoz do vasi Lasem, iz katere smo se v oblačnem vremenu z rahlim sneženjem povzpeli na Pashure (3.755 m). V nekoliko omehčanem snegu opravili 1.150 m spusta nazaj do izhodišča. / 4:00 ure /

24.3.
Nekoliko "blaten" dostop do izhodišča. Vzpon do skalne stopnje v grebenu gore Doberar v zelo lepem in sončnem vremenu. Zaradi prihajajočih naporov naslednjih dni smo turo zaključili na višini 2.735 m. Opravili smo 550 m spusta v odličnih razmerah in vseskozi s pogledi na Damavand. Popoldan smo izkoristili za obisk 20 km oddaljenih "toplic" (5 USD), ki so nam vlile dodatnih moči. / 1:30 ure /

25.3.
Prevoz do izhodišča (2.380 m). Slabo uro peš do snežne meje. V 3 urah dosežemo mošejo Gosfand Sara (3.000 m), kjer je tudi manjše zavetišče. V poletnem času je do sem možen prevoz! Po opravljenih 1.800 višinskih metrih v jasnem in toplem vremenu popoldan dosežemo planinsko kočo Bargah-e-Sevom na višini 4.200 m. Koča je bila postavljena dve leti nazaj nekoliko više od manjšega zavetišča. Koča premore okrog 200 ležišč, vendar je neogrevana in zelo hladna. Razsvetljava je urejena s sončnimi celicami. Namestitev v dveh 6-posteljnih sobah. / 7:00 ur /

26.3.
Ponoči mraz in močan veter. Po poznem zajtrku opravimo v sončno-oblačnem-snežnem-vetrovnem vremenu s 400 višinskimi metri aklimatizacijskega vzpona. Večina nas uporabi srenače. Spust nazaj do koče in priprava na vzpon. / 1:30 ure /

27.3.
Pričetek vzpona ob 7:00 uri v jasnem vremenu in popolnem brezvetrju. V izredno toplem dnevu dosežemo v osmih urah skalni greben 300 metrov pod vrhom, kjer pustimo smuči, saj smuka z vrha ni bila mogoča zaradi pomanjkanja snega. V eni uri 11 članov odprave in vodnik dosežejo vrh Damavanda (5.671 m). Na vrhu se zaradi izbruhov žvepla ne zadržujejo dolgo. V zadnjih sončnih žarkih prismučamo nazaj do koče in pri tem opravimo s 1.100 višinskimi metri odlične smuke na trdi snežni podlagi. / 9:00 ur/

28.3.
Po poznem zajtrku v "kičastem" vremenu opravimo spust od koče mimo mošeje Gosfand Sare nazaj do izhodišča. Opravimo 1.750 spusta v odličnih snežnih razmerah. Prevoz z taksiji nazaj v Polur. Skupna večerja z vodnikoma (20 USD). / 3:00 ure /

29.3.
Dopoldan povratek v Teheran s postankom za kosilo v odlični restavraciji "Lale Sahra". Namestitev v zelo urejenem in prijetnem hotelu v centru Teherana. Popoldan ogled Teherana.

30.3.
Vstajanje ob četrti uri zjutraj, po obilnem zajtrku se odpravimo z avtobusom proti letališču imama Homeinija. Ob 07:00 polet proti Carigradu (08:55). Po krajšem postanku nadaljevanje (21:30) poleta proti Ljubljani (13:40). Vsi časi so lokalni. Na letališču Jožeta Pučnika si privoščimo po desetih dneh spet Laško pivo, čeprav v pločevinkah.

Še nekaj tehničnih podatkov o Damavandu:

Neaktivni vulkan Damavand je najvišji vrh Irana (5.671 m), najvišji vrh srednjega vzhoda ter najvišji vulkan v Aziji. Leži na področju Alborz nedaleč od Kaspijskega jezera.