Domov > Članki > Alpinistični odsek OSTALI ČLANKI
Ogledov: 2039

Cerro Castillo - grad v oblakih

Dodano: 11.10.2009, Avtor: Anton Golnar

Dežne kaplje se s sunki vetra zaletavajo v šotore. Višje nad taborom naletava sneg, gora pa je odeta s težkimi, temnimi oblaki, od katerih ne moreš pričakovati nič dobrega.

Počutim se utesnjenega med platnenimi stenami. Mislim, da ne sodim v ta svet in da bi se nas gora rada ubranila. Še včeraj, ko smo hodili od vasi, so se sončni žarki odbijali od nedostopnih sten. Takšna je Patagonija. V enem dnevu lahko doživiš poletje in tudi najhujšo zimo.
Naš »gaučo« je zatrdil, da še nikomur ni uspelo priti na vrh. Kot da je gora zakleta.
Naslednje jutro se zbudimo v soncu. Hitro se odpravimo. Treba je izkoristiti vsak trenutek lepega vremena. Počasi se vzpenjamo po strmem snežnem pobočju. Konice derez zabadamo v sneg. Enaki, ponavljajoči gibi človeka utrujajo. Končno pridemo na snežni plato pod goro. Tukaj bomo prenočili, naslednji dan pa poskušali priti čim višje. Uredimo si udoben prostor za spanje. Do teme nas loči še nekaj ur. Pogled mi uhaja preko ogromnega jezera do velikih kopastih oblakov. Z njimi so obdani najdrznejši vršaci na Zemlji. Žal nam je, da ne moremo tja. Globoko pod nami je pragozd in nekje ob robu stoji naš tabor. Kako prijetno bi bilo sedaj sedeti ob ognju in se pogovarjati dolgo v noč. Iz razmišljanja me predramijo drobne snežinke, ki so začele padati z neba. Zavil sem se v vrečo in nič več me ni motilo.
Ko smo zjutraj vstali, je sonce že obsijalo okoliške vrhove, naša gora pa je bila odeta z meglo. Nekja centimetrov snega, ki se je čez noč nabral na čevljih, sploh ni vplivalo na našo namero. Začeli smo se vzpenjati. Plezali smo po žlebu, ki je bil globoko izdolben sredi ozkega snežišča. Edino plazovi lahko izdolbejo takšen žleb. V trenutku smo spoznali, v kakšni nevarnosti smo, a želja po vzponu je bila močnejša. Če bomo imeli srečo, ne bo plazu. Ali ni človek prevečkrat odvisen prav od sreče? Dokler jo ima, je vse v redu. Ljubo prepleza skalnat skok, ostali pa žumarimo za njim. Glavna ovira je za nami, dalje plezamo drug za drugim kar brez varovanja. Strm leden odstavek premagamo kot za šalo. Sedaj nam je pot odprta. Gazimo korak za korakom po mokrem snegu in osvajamo zadnjo neosvojeno trdnjavo. Visoko nad nami se žleb zaključi z zaledenelim slapom. Bolj ko se mu približujemo, bolj kopni moje upanje. Ko pridemo pod slap, izgleda nemogoče. Ljubo se zažene v kratek previsen led. Varujem ga in opazujem, kako se vzpenja vedno višje. Zares odlična predstava. Ko ostali žumarimo za njim, vem, da bomo uspeli. Do sedla nas loči še nekaj deset metrov stene. Boriti se moramo za vsak meter. Končno je nad nami le še ogromna opast, ki grozi, da se bo vsak čas zrušila. Obidemo jo in že smo na sedlu. Sedaj se naše sanje uresničujejo. Razvežemo se in skoraj stečemo proti vrhu. Preplezamo še kratek skalnat skok in stopimo na najvišji del naše gore. Nobenih sledi o predhodnikih ni. Torej smo zares prvi. Veselimo se.
Ni mi žal. Tudi če bi bil to moj zadnji vzpon, bi bil zadovoljen. Ni mi žal trdega dela, odrekanja, na desetine preplezanih smeri, drobnih trenutkov sreče in razočaranja. Vendar to ne more biti konec. Koliko je še ciljev, koliko načrtov in koliko neosvojenih gora …

Mini odpravo Patagonija 1982 sta sestavljala Tone Golnar in Ljubo Hansel, oba člana AO PD Kozjak Maribor. Na poti sta bila od 10. novembra do 28. decembra 1982. Najprej sta se udeležila mednarodnega srečanja alpinistov v pogorju L. Ovaldos v čilskih Andih, kjer sta skupaj opravila dvanajst vzponov, nato pa sta nadaljevala pot proti Patagoniji in tam preplezala prvenstveno smer v steni Cerro Castillo.

Povezava na odpravo: odprava_prikazi.php?pid=54

Komentarji - vidni samo prijavljenim!